Tisztelettel jelentem -hatalmas és múlhatatlan örömmel természetesen-, hogy nem tanultam az előző évi sike  kudarcokból, és újfent a dinnyetermesztés rögös útjára léptem. Valószínűleg mezőgazdász (na jó, paraszt) ősöktől örökölt atavizmus lehet a dologban, mert amint február vége felé enyhül kissé a fagy és ki-kisüt a napocska, ellenállhatatlan kényszert érzek a kertben való kárcsinálásra. Idén sem alakult ez másként, március elején nekikezdtem zsebkendőnyi kertecském átrendezéséhez.
     Első lépésként ásót ragadtam és összetúrkáltam a felső 10-15 centis réteget, majd egy gereblyével megprólbáltam némileg vízszintes felületet kialakítani a tetején. Mivel az ősszel csuda szorgalmas voltam és szépen felástam az egészet, ez most gyerekjáték volt. Vagyis inkább macskajáték, mert amint sikerült egy fél négyzetméternyi területet elgereblyézni, Malvin ott termett, és rögtön megpróbálta, nem lenne-e jó a hely vécének. És nahát! -jónak találtatott mindig. Nekem nem annyira tetszett a dolog, úgyhogy időnként finoman összezördültünk, amit ő azzal torolt meg, hogy a frissen metszett szilvafa tetejére felmászva csúnyán nézett rám, majd nekiállt karmot élesíteni. Minek utána ezúton sikeresen rendeztük a nézeteltérést, Őmacskasága még áldozott rám egy lesújtó pillantást, majd elegánsan elvonult a szomszéd mezőre egerészni.
     Mivel macskaidomárként egyértelműen nem váltam be, ezért nekifogtam a következő fázisnak, ami pediglen a magok földbejuttatása. Mindig csodálattal töltött el ez a szakasz, hiszen gondoljunk csak bele: veszünk néhány aprócska, halottnak tűnő magot, eltemetjük őket a hideg és nedves földbe (brr), egy kicsit nem nézünk oda, azok pedig egyszer csak kibújnak, nagyra nőnek, és teremnek mindenféle...ó, bocsánat, picit előreszaladtam, miről fogok így írni júliusban?!
      Tehát ott tartottam, hogy vetettem. Mégpedig sárgarépát, petrezselymet, kicsi borsót, egy kevés hagymát (pórét, metélőt és simát) fokhagymát, virágokat, salátát, retket, és még kitudja mi mindent. Én éppenséggel tudom, csak már mindegy, mert Malvinkisasszony három nap alatt következetesen kitornászott minden ágyást. :(

Nem baj, Dinnyét akkor is termesztek az idén!!!

Hogyan kezdjünk a dinnyeszürethez?
Roppant egyszerű, az alábbi hozzávalók igényeltetnek:
     - Dinnyemag, többféle
     - Kisebb tárolóedénykék
     - Virágföld (esetemben sajnos agyagos kerti  nyavaja)
     - Víz, minden nap egy kevés
     - Elszántság, minden nap sok

Első lépés: dinnyemagot teszünk egy virágfölddel telerakott edénykébe, majd meglocsoljuk. Így néz ki:

Ne tessenek nevetni, ez igenis egy Dinnye.
Lesz.
Drukkoljatok! :)

 

Elkövető: _Anand  2009.04.06. 17:42 8 komment

Címkék: dinnye kert

A bejegyzés trackback címe:

https://csakboldogan.blog.hu/api/trackback/id/tr951008007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

getva 2009.04.07. 23:34:35

nebazmeg télleg???

getva 2009.04.07. 23:36:14

annyira megdöbbentem, hogy nem mondtam, hogy első...
viszont azt a Malvint má télleg le kéne vágni, mer mindenhova odaszarik

_Anand 2009.04.07. 23:46:29

Csak kapirgált. Különbemmeg csak három kiló, nem lenne túl nagy falat.

gidabiga 2009.04.08. 21:34:06

akkor mostantól erősen figyelünk és drukkolunk annak a dinnyemagnak, majd a palántának és az egyre növekvő hajtásnak.
hajrá dinnye!
hajrá Anand!
Malvint ne engedd a kertbe kakilni.
állítólag a citrus illatát nem szeretik.

♪♫♪♪♫♫♫♫☺☻☼ [törölt] 2009.04.08. 22:20:41

Most akkor mégiscsak lesz dinyepujó? Fles :))

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2009.04.12. 23:05:05

Éééééééééés lesz nyáron dinnyeszüret:)))Izgalommal vegyes várakozással lesem az újabb fotókat:))

gidabiga 2009.04.25. 19:17:37

nőnek már a dinnyék?
mikor kapunk új fotót? :)))
és új poszt?
minden rendben Anand?
nagyon ritkán látunk.
hiányzol.
még ha fáradt is vagy, néha jelezd, hogy jól vagy.
süti beállítások módosítása