"... Így tudtam meg egy másik fontos dolgot: hogy a bolygó, ahonnét jött, alig nagyobb egy háznál. 
  Ezen nem is kellett különösebben csodálkoznom. Hiszen tudtam, hogy a nagy bolygókon kívül, amilyen a Föld, a Jupiter, a Mars, a Vénusz, s aminek mind megvan a maga neve, van még száz és száz más bolygó is, és köztük egyik-másik olyan parányi, hogy távcsövön is csak alig-alig lehet kivenni. Ha egy csillagász fölfedezi valamelyiket, név helyett egyszerűen számot ad neki. Például elkereszteli "a 3251. kisbolygó"-nak. 
  Minden okom megvan rá, hogy azt higgyem: a bolygó, ahonnét a kis herceg jött, a B-612-es kisbolygó. Távcsövön ezt a csillagocskát csak egyetlenegyszer észlelték: 1909-ben egy török csillagász. 
  Fölfedezéséről akkor nagy előadást tartott a Nemzetközi Csillagászati Kongresszuson. Öltözéke miatt azonban nem hitt neki senki. Mert ilyenek a fölnőttek. 
 

 

A B-612-es kisbolygó hírnevének nagy szerencséjére azonban egy török diktátor utóbb halálbüntetés terhe mellett megparancsolta népének, hogy öltözködjék európai módra. A csillagász 1920-ban megismételte előadását, ezúttal fölöttébb elegáns öltönyben. És ezúttal egyet is értett vele mindenki.

  Csak a fölnőttek miatt mesélem el ezeket a részleteket a B-612-es kisbolygóról, és a számát is csak miattuk árultam el; a fölnőttek ugyanis szeretik a számokat. Ha egy új barátunkról beszélünk nekik, sosem a lényeges dolgok felől kérdezősködnek. Sosem azt kérdezik: "Milyen a hangja?" "Mik a kedves játékai?" "Szokott-e lepkét gyűjteni?" Ehelyett azt tudakolják: "Hány éves?" "Hány testvére van?" "Hány kiló?" "Mennyi jövedelme van a papájának?" És csak ezek után vélik úgy, hogy ismerik. Ha azt mondjuk a fölnőtteknek: "Láttam egy szép házat, rózsaszínű téglából épült, ablakában muskátli, tetején galambok..." - sehogy sem fogják tudni elképzelni ezt a házat. Azt kell mondani nekik: "Láttam egy százezer frankot érő házat." Erre aztán fölkiáltanak: "Ó, milyen szép!"

..."


 

Elkövető: _Anand  2009.05.10. 16:34 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csakboldogan.blog.hu/api/trackback/id/tr851113244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2009.05.10. 22:25:36

de még milyen jó, azt hiszem én még nem vagyok fölnőtt:)))
el tudom képzelni a házat:)

_Anand 2009.05.10. 23:03:16

:D

Maradjon így :)

gidabiga 2009.05.13. 08:28:21

mindig megijedek, amikor Timmi avatarját látom.
lehet, hogy az a célja? :)))

jó a poszt.
Kis herceget szeretem.
de fölnőtteknek való olvasmány.
aki anak idején betette az ötödikeseknek ajánlott olvasmányként sosem olvasta.

Nida,
én sem nőttem még föl.
és sokkal jobban szeretem a virágokat, színeket, illatokat, érzéseket, értelmet, mint a számokat.
biztos ezért is voltam gyengébb matekból :D

gidabiga 2009.05.13. 22:28:41

itt olvasgatok egy kicsit, ha nem bánod.
szeretem ezt a békességet, ami itt van :DDD

kár, hogy elcsépelték és közhelyjé ( vagy közhellyé? ) vált a könyv legfontosabb mondata.
pedig milyen igaz.

Tym4sumakshun/ PhotelNiggaH 2009.05.18. 18:51:49

Az avatarom nagyon is kedves:-DDD

gidabiga 2009.05.19. 11:49:47

Anand!

hol az új poszt?
seholsenem találom :(


@Tym4sumakshun/ FlegmahNiggaH:

én akkor is félek tőle.
süti beállítások módosítása